Eşti aici

Regulamet Festivalul "Drumetii Montane", editia III 2014

Participantii vor respecta si Regulamentul PNR ( http://retezat.ro/index.php/romana/legislatie-arii-protejate/54-regulame... )
 
CAPITOLUL I – SCOP SI OBIECTIVE

Articolul 1 – SCOP
1.1. Stafeta Muntilor este competitia de turism sportiv, organizata la nivel national ce are drept scop crearea unui cadru organizatoric si competitional specific dezvoltarii unor relatii durabile intre ONG-urile de tineret, turism, sport si ecologie.
1.2. Stafeta Muntilor este o competitie specializata, al carei clasament general este alcatuit exclusiv din probe ce pot fi cuantificate obiectiv si in cadrul careia concurentii au posibilitatea sa participe la categoria corespunzatoare varstei si nivelului de pregatire.
Articolul 2 – OBIECTIVE
a. Impulsionarea ONG-urilor pentru organizarea unor evenimente sportiv-turistic-ecologice la nivel national sau international;
b. Oferirea unui plus de valoare concursurilor de profil organizate, prin includerea acestora intr-un sistem competitional;
c. Crearea premiselor necesare dezvoltarii unor proiecte comune de catre ONG-urile de tineret, turism, sport si ecologie;
d. Promovarea unei atitudini de respect fata de mediul inconjurator, sensibilizarea tinerilor pentru protectia ecosistemelor si dezvoltarea spiritului ecologic al acestora;
e. Dezvoltarea spiritului de echipa si apartenenta la grup, dezvoltarea relatiilor interumane;
f. Cunoasterea potentialului turistic si sportiv al zonelor montane.
 
CAPITOLUL II – ORGANIZARE
Articolul 3 – ORGANIZATORI SI PARTICIPANTI
a. Competitia Stafeta Muntilor are ca membrii fondatori 3 ong-uri:
- Asociatia de Turism si Ecologie pentru Tineret ZIMBRUL CARPATIN din Pitesti
- Asociatia pentru Turism, Sport si Ecologie HAI HUI din Targu Jiu
- Asociatia DRUMETII MONTANE din Targu Jiu
b. Cererea de includere a noi ONG-uri in sistemul organizatoric se inainteaza / aproba in cadrul intrunirii anuale de inchidere / deschidere a anului competitional.
c. in cadrul competitiei, se pot inscrie si grupuri de persoane, neorganizate din punct de vedere juridic, care respecta regulamentul competitiei, cerintele organizatorilor, spiritul competitional si de fair-play.
d. Concursurile individuale se organizeaza numai de catre organizatiile cu personalitate juridica.
e. Organizatorul unui trofeu are dreptul de a stabili modul in care va acorda premierea concursului si ce probe intra in alcatuirea clasamentului;
f. Organizatorul unui trofeu este obligat sa asigure minim diplome pentru fiecare categorie / proba de concurs, premierea ramanand la latitudinea / posibilitatile acestuia;
g. In situatia indisponibilitatii unui ONG de a asigura desfasurarea optima a unei etape sau probe, datorita conditiilor tehnice sau de personal, acesta va solicita sprijin tehnico-tactic cu minim 14 zile inaintea concursului, iar in limita posibilitatilor, se va incerca asigurarea personalului necesar de la unul sau mai multe ONG-uri.
h. Au prioritate in organizare etapelor cluburile clasate pe primele 10 locuri la general in anul precedent.
i. Daca un club ce organizeaza o etapa primeste o nota generala mai mica de 7, atunci nu va putea organiza etapa si anul viitor.
j. Invitatia la o etapa din cadrul Stafetei Muntilor va fi OBLIGATORIU publicata cu minim 1 luna inainte de desfasurarea etapei. Aceasta va fi transmisa neaparat si organizatorului onorific anual cat si administratorului siteului www.stafetamuntilor.ro pentru o promovare rapida si eficienta.
k. In cadrul campionatului SM se pot organiza 2 tipuri de etape: MASTER si CHALLENGE.
l. Etapele MASTER vor fi organizate de cluburile care au experienta in organizarea etapelor conform regulamentului SM, care au peste 20 arbitrii pregatiti conform cerintelor SM si care respecta in organizarea etapelor intocmai regulamentul SM.
m. Etapele CHALLENGE sunt organizate de cluburi fara experienta în SM, care organizeaza pentru prima data o etapa in cadrul SM sau de cluburile care au primit nota sub 7 anul precedent pentru organizarea unei etape Master. In cadrul unei etape CHALLENGE daca nota pentru organizare este peste 7, atunci organizatorul va primi un bonus de 50 puncte in clasamentul general pe cluburi al SM. In cazul in care organizatorul primeste nota sub 7, acesta nu va primi nici un bonus si anul viitor nu va mai putea organiza etapa in cadrul SM. Cluburile care participa la o etapa de tip CHALLENGE vor primi un bonus de 10 puncte pentru fiecare echipaj inscris in concurs si care participa la toate cele 4 probe obligatorii.
 
 
Articolul 4 - COORDONAREA COMPETITIEI STAFETA MUNTILOR
 
Articolul 4.1. – ORGANIZATORUL PRINCIPAL ONORIFIC
a. Prin tragere la sorți a fost desemnat initial ONG-ul “Organizator Principal Onorific” care va coordona activitatea competitionala anuala.
b. Fiecare ONG are dreptul de a fi desemnat “Organizator Principal Onorific” doar o singura data intr-un ciclu de coordonare. Dupa ce toate celelalte ONG-uri si-au exercitat dreptul de “Organizator Principal Onorific”, ciclul se reia.
c. Orice ONG poate renunta, din proprie initiativa, la dreptul de a fi desemnat “Organizator Principal Onorific”.
d. ONG-urile afiliate ulterior, pot deveni “Organizator Principal Onorific” in ordinea afilierii, dar numai dupa ce ONG-urile fondatoare si-au exercitat dreptul fiecare cate o data.
e. ONG-ul desemnat “Organizator Principal Onorific”, va avea ca si sarcini:
- monitorizarea activitatii competitionale;
- organizarea festivitatii de inchidere / deschidere a anului competitional;
- asigurarea diplomelor necesare premierii clasamentului general al Competitiei Stafeta Muntilor;
- predarea coordonarii anuale catre ONG-ul desemnat pentru anul competitional urmator.
f. Calendarul competitional oficial al competitiei sa stabileste in luna octombrie/noiembrie a fiecarui an, cu ocazia unei ceremonii ce marcheaza deschiderea competitiei si festivitatea de premiere a câstigatorilor editiei precedente.
 
Articolul 4.2 – RESPONSABILII STAFETEI MUNTILOR
a. In fiecare an vor exista maxim 10 persoane de la diferite asociatii care vor purta titlul de Responsabili SM
b. Responsabilii SM vor fi persoane cu experienta in organizarea concursurilor din SM, care cunosc in amanut Regulamentul Campionatului National SM si care vor avea atributii de supervizare a tuturor etapelor din SM. Responsabilii vor fi numiti de catre membrii fondatori ai SM.
c. Responsabilii SM vor fi cei ce vor acorda note pentru organizatorii etapelor si tot ei vor fi cei ce vor solutiona contestatiile concurentilor daca acestea vor exista si daca organizatorul etapei ofera o solutie pe care concurentii nu o considera justa.
d. In cadrul etapelor, responsabilii SM vor avea si atributia de arbitrii de concurs, putand interactiona DIRECT si avand intaietate in fata arbitrilor de etapa. Responsabilii SM pot corecta daca este necesar comportamentul arbitrilor de etapa daca acestia nu respecta regulamentul SM.
e. Pentru o identificare cat mai clara a Responsabililor SM acestia vor purta un ecuson personalizat si vor fi prezentati concurentilor in cadrul sedintei tehnice de dinaintea etapei.
f. Responsabilii SM sunt acei oameni care doresc ca SM sa devina un reper in Romania si ei sunt cei care vor decide calendarul competitional anual. Alegerea organizatorilor de etape se va efectua în funcție de următoarele criteria: notele obtinute de acestia pentru organizare in anul antecedent, capacitatea organizatorica, resursele umane disponibile si  modul in care organizatorul de etape respecta regulamentul SM, etc. Ei sunt cei care vor decide numarul de etape si felul acestora, Master sau Challenge.
 
Articolul 5 – ARBITRAJUL
a. Fiecare ONG isi va desemna arbitrii necesari pentru organizarea trofeului in numar de minim 15 persoane.
b. ONG-urile participante pot nominaliza, la cererea organizatorului, arbitrii care sa ajute la desfasurarea competitiei sau monitorizarea probelor.
c. Se va constitui o CURTE DE ARBITRAJ formata din toti Responsabilii SM, care va omologa clasamentul fiecarui trofeu precum si clasamentul general intocmit la finalul competitiei. De asemenea va arbitra eventualele neclaritati aparute in cadrul trofeelor sau intre ONG-uri.
d. Curtea de Arbitraj va fi prezidata anual, prin rotatie de catre un reprezentant al  celor 3 ONG-uri fondatoare ale Stafetei Muntilor, persoana ce reprezinta stafeta Muntilor si coordoneaza activitatea ”Organizatorui Principal Onorific”. Cele trei ONG-uri fondatoare pot nominaliza aceeași persoană să reprezinte competiția mai mulți ani, consecutiv.
 
Articolul 6 – PARTICIPANTI SI CATEGORII
6.1. Generalitati
a. in cadrul competitiei, in afara echipelor apartinand ONG-urilor afiliate, se pot inscrie grupuri de persoane, neorganizate din punct de vedere juridic, care respecta regulamentul concursului, cerintele organizatorilor, spiritul competitional si de fair-play.
b. Echipele fara personalitate juridica, ce participa la competitie vor fi incluse in clasamentele generale.
 
Articolul 6.2. - Categorii de concurs
1.  COPII – participa echipe formate din 3 copii cu varsta maxim 14 ani impliniti, indiferent de sex, care vor fi insotiti de o persoana majora care insa nu va putea participa la probe.
2.  JUNIORI - participa echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex, cu varsta cuprinsa intre 15 – 20 ani (impliniti);
3.  ELITE– participa echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex;
4.  OPEN – participa echipe formate din 3 persoane, indiferent de varsta, obligatoriu mixt. Timpii pentru aceasta categorie sunt calculați ca timpi turistici.
5.  VETERANI - participa echipe formate din 3 persoane cu varste peste 45 de ani, indiferent de sex
6.  FEMININ – participă echipe formate din trei fete, indiferent de vârstă.
CAPITOLUL III – PROBE DE CONCURS
 
Articolul 7 – GENERALITATI
7.1. Probele de concurs sunt: raid montan; orientare; escalada; cunostinte turistice.
7.2. In cadrul trofeelor individuale, ONG-urile organizatoare au posibilitatea de a organiza probe sportive suplimentare (ex: cros montan, ciclism, stafeta, etc.).
7.3. Rezultatele probelor sportive suplimentare pot fi luate in considerare in clasamentul general al trofeului, insa nu vor fi incluse in clasamentul general al Competitiei Stafeta Muntilor.
7.4. In afara concursului, organizatorul poate promova o proba culturala care va fi notata cu note intre 1 – 10 , dar rezultatele nu vor fi incluse in clasamentele competitiilor.
7.5. Abandonul unei probe, din orice motive (tehnice, medicale, de personal, etc.), nu atrage automat descalificarea din competitie, echipa sustinand in continuare probele ramase.
 
Articolul 8 – PROBA DE RAID MONTAN
8.1. – GENERALITATI
8.1.1. Traseul de raid montan va fi calculat astfel incat sa poata fi parcurs in maxim 8 ore de catre toti concurentii, exceptie facandu-se pentru categoria COPII unde traseul va avea un grad de dificultate mai mic si va trebui sa poata fi parcurs in maxim 4 ore, de către COPII.
8.1.2. Echipajul va avea obligatoriu 3 membrii. Pentru categoria COPII, se permite ca echipajul sa fie insotit de un indrumator nominalizat initial.
8.1.3. Abandonul unuia dintre membrii duce automat la abandonul intregului echipaj.
8.1.4.Clubul organizator este obligat să afişeze ordinea de start a echipajelor cel puţin cu două ore înainte de START.
8.1.5.Clubul organizator are obligaţia de a stabili ora de plecare astfel încât ultimul echipaj să ajungă la SOSIRE cu cel puţin două ore înainte de apus.
8.1.6.Clubul organizator are obligaţia de a avea o patrula care să pornească pe traseu după ce pleacă ultimul echipaj participant şi de a parcurge traseul pentru a “culege” si ajuta echipajele intarziate.
8.1.7.Organizatorul este obligat sa dea fiecarui echipaj harta cu traseul de parcurs pe care vor fi indicate Posturile cu Arbitru (PA) si Posturile fara Arbitru (PFA sau MUTI).
 
8.2. – TEHNICA
8.2.1
a. Echipamentul idividual obligatoriu este compus din: incaltaminte de munte cu talpa profilata si aderenta, lanterna, fluier si imbracaminte de ploaie.
b. Echipamentul de echipa obligatoriu este compus din: rucsac de tura, bidon de apa, busola, sursa de foc, trusa de prim ajutor (recomandabil sa contina: fasa sterila, comprese sterile, plasturi cu rivanol, fasa elastica, dezinfectant, folie supravietuire).
c. Orice arbitru are dreptul de a verifica echipamentul echipajelor care participă la etapă în orice punct de pe traseul de raid montan.
8.2.2. Intre posturile cu arbitru (PA) se vor da timpi intermediari.
8.2.3. Pe traseu vor fi montate posturi fara arbitru (PFA). Suma tuturor PFA de pe traseu nu poate fi mai mare de 2.000 puncte.
8.2.4. Posturile fara arbitru pot fi prevazute cu sistem suplimentar de identificare,  respectiv stampila sau perforator.
8.2.5.Organizatorul are obligaţia de a oferi participanţilor 30 de minute pauză în postul cu arbitrii care oferă cel mai mare interes din punct de vedere turistic.

 
8.3. – PUNCTAREA / DEPUNCTAREA
8.3.1.
Punctajul total acordat probei de raid montan este de 5.000 puncte.
8.3.2. Penalizarea pentru neincadrarea in timpul de concurs este de 10 puncte/1 minut.
8.3.3. In caz de egalitate intre doua sau mai multe cluburi, departajarea acestora se va realiza in functie de cel mai mic timp obtinut la proba de orientare.
8.3.4. Posturile fara arbitru (PFA) amenajate pe traseu vor avea valoarea de 100, 200 sau 300 si vor fi in numar de minim 4, maxim 20 PFAuri. Ratarea unui PFA se penalizeaza cu scaderea valorii sale din punctajul total acordat probei. Pentru categoria COPII numărul minim de PFA este 2.
8.3.5. Abondonul declarat de concurenti sau de catre organizatori duce la  cotarea echipei cu 0 puncte.
8.3.6. Lipsa unui component din echipamentul de echipa sau individual, atrage penalizarea cu 5 puncte pentru fiecare element lipsa.
8.3.7. Lipsa incaltamintei de munte duce la descalificare, deci la ABANDONUL echipei.

8.3.8. Deplasarea cu orice alt mijloc de transport, decat propriile picioare, duce automat la ABANDON si echipa va primi 0 puncte la proba de  raid montan.
8.3.9. Ratarea unui PA – post cu arbitru duce automat la ABANDON si echipa va primi 0 puncte la proba de raid montan.
8.3.10. Echipajul va merge grupat, intre membrii aceluiasi echipaj nefiind permisa o distanta mai mare de 50 m intre primul si ultimul membru al echipajului. In cazul in care acest lucru nu este respectat iar echipajul este observant de arbitrii, de o patrula sau este reclamat de alti concurenti pentru nerespectarea acestei prevederi, echipajul va fi penalizat cu 300 puncte la proba de raid montan.
 
Articolul 9 – PROBA DE ORIENTARE
9.1. – GENERALITATI
9.1.1. Proba de orientare se va desfasura pe harta sau pe viza si va avea maxim 2500 m lungime totala, masurata in plan aerian.
9.1.2. Rezultatul la orientare constituie baza de departajare pentru proba de raid montan in situatii de egalitate.
9.1.3. Proba de orientare se desfasoara  in sistem individual, echipa cumulate sau stafeta. Organizatorii sunt obligați să anunțe în invitație tipul probei de orientare.
9.1.4. La aceasta proba pot participa: 1, 2 sau 3 persoane dintr-o echipa.
9.1.5. In clasamente in cazul individual, punctajul unei echipe, este dat de primul membru al echipei intrat in proba.
 
9.2. – TEHNICA
9.2.1. In posturile de control, corpul lampioanelor va fi amplasat la inaltimea de  50 – 100 cm. fata de sol cu lampionul perfect intins
9.2.2. Lampioanele vor fi fixate pe tije din metal sau lemn de lungime corespunzatoare daca este posibil
9.2.3. Posturile de control vor fi suplimentar marcate prin presararea de confeti la baza lampionului sau fasii colorate ce vor fi dupa recuperate.
 
9.3. – PUNCTAREA / DEPUNCTAREA
9.3.1. Punctajul total acordat probei de orientare este de 5.000 puncte.
9.3.2. Penalizarea va fi de 1 punct / secunda fata de cel mai bun timp realizat.
9.3.3. Pierderea unui post de control sau nerespectarea ordinii posturilor, duce automat la ABANDON si concurentul va primi 0 puncte la aceasta proba.
 
 
Articolul 10 – PROBA DE ESCALADA
 
10.1.GENERALITATI
10.1.1. Se va desfasura pe pereti naturali (calcar, conglomerat, granit, etc.), structuri artificiale (speciale, picioare de pod) sau folosind arbori cu un diametru minim de 200 mm la punctul de fixare a corzii si fara a fi uscati.
10.1.2.
a. Proba de escalada este principala optiune in alegerea sistemului de concurs.
b. In situatia in care escalada nu este posibila, se va proceda la proba de urcare pe coarda sau de indemanare in executarea nodurilor de baza din alpinism.
10.1.3.
a. Proba de escalada se desfasoara numai in sistem individual.
b. La aceasta proba pot participa: 1, 2 sau 3 persoane dintr-o echipa.
10.1.4. In clasamente, punctajul unei echipe, este dat de primul membru al echipei intrat in proba.
10.1.5. Proba de escalada si de urcare pe coarda se masoara cu numere intregi, rotunjindu-se la numarul superior fiecare metru inceput.
10.1.6. Pentru departajarea concurentilor se va cronometra proba si se va lua in calcul timpul realizat de fiecare concurent, stabilindu-se astfel un clasament. In caz de baraj, concurentii aflati pe locurile 1-3 vor proceda la executarea probei de noduri.
 
10.2. – TEHNICA
10.2.1. Proba de escalada
a. Gradul maxim de dificultate al traseului de escalada va fi 5, conform scalei UIAA.
b. Timpul maxim acordat pentru parcurgerea traseului este de 7 minute. Organizatorii vor alege in asa fel traseul incat concurentii sa se poata incadra in baremul stabilit.
c. Inaltimea traseului va fi de maxim 30 m.
d. Fiecare concurent are dreptul la o singura incercare cu exceptia cazului in care concurentul se desprinde de perete accidental (ruperea unei prize, filaj prea strâns).
e. Nu este permisa folosirea de catre concurenti a mijloacelor artificiale de escalada. Folosirea acestora atrage dupa sine descalificarea.
f. Pentru proba de escalada, clubul organizator trebuie sa asigure urmatoarele materiale: corzi, centuri tip "libero", carabiniere, dispozitive de asigurare, scripeti, casti de protectie, bucle de coarda sau chinga.
g. Traseul, in caz de necesitate, va fi delimitat stânga - dreapta prin intermediul unor panglici sau marcaj cu var / creta. Nu este permisa folosirea vopselei.
 
10.2.2. Proba de urcare pe coarda
a. Timpul maxim acordat pentru parcurgerea traseului este de 10 minute cronometrat dupa desprinderea de sol si pana la primul contact.
b. Inaltimea traseului va fi de  maxim 15 m.
c. Fiecare concurent are dreptul la o singura incercare.
d. Pentru proba de urcare pe coarda, clubul organizator trebuie sa asigure urmatoarele materiale: corzi, centuri tip "libero", carabiniere, dispozitiv de asigurare, bucle din cordelina pentru sistem Prusik, dispozitive de urcare pe coarda, casti de protectie, scarite, bucle de coarda sau chinga.
e. Urcare pe coarda se poate realiza cu noduri Prusik, cu blocatoare, cu dispozitiv Gri-Gri sau combinatii.
f. Sistemul de urcare se va trage la sorti de organizator in cadrul sedintei tehnice si se va amenaja corespunzator atelierul.
 
10.2.3. Proba de noduri
a. Timpul maxim acordat pentru executarea nodurilor este de 5 minute.
b. Pentru proba de noduri, clubul organizator trebuie sa asigure urmatoarele materiale: corzi, carabiniere, bucle din cordelina pentru sistem Prusik.
c. Nodurile ce vor fi executate sunt: “dublu 8” simplu, “dublu 8” prin urmarire, cabestan, semicabestan, Prusik, pescaresc pentru legarea a doua corzi, “dublu 8” pentru legarea a doua corzi, gura de lup, coada vacii.
 
10.3. – PUNCTAREA / DEPUNCTAREA
10.3.1. Punctajul total acordat probei de escalada este de 300 puncte.
10.3.2. Penalizarea pentru neincadrarea in timpul de concurs este de 1 punct/1 secunda.
10.3.3. Clasamentul se va face in functie de inaltimea si timpul realizat iar punctajul va fi: loc 1 = 300 pct, loc 2 = 290 pct, loc 3 = 280 pct; depunctarea facandu-se in continuare din 10 in 10.
 
Articolul 11 -  PROBA DE CUNOSTINTE TURISCTICE
 
11.1. – GENERALITATI
a. Proba va consta in 1 - 20 intrebari  grila cu un singur raspuns correct si/sau 1 – 20  poze cu obiective turistice din tara tot cu 3 variante de raspuns.
b. Timpul alocat probei este de 5 minute.
 
11.2. – TEHNICA
a. Bibliografia probei va fi pusa la dispozitie de catre organizatorul etapei, in format electronic pe siteul www.stafetamuntilor.ro inainte cu 3 saptamani cel putin inainte de etapa.
b. Bibliografia va cuprinde date referitoare la zona de concurs, patrimoniul geografic, istoric, cultural si de mediu și imaginile din care vor fi selectate pozele pentru concurs.
 
11.3. – PUNCTAREA / DEPUNCTAREA
a. Pentru 20 raspunsuri corecte se acorda 200 puncte;
b. Fiecare raspuns gresit se penalizeaza cu 10 puncte
c. Pentru stabilirea unui clasament la acesta proba se va folosi cronometrarea, departajarea in caz de egalitate facandu-se deci in functie de rapiditatea cu care s-a raspuns.
 
 
CAPITOLUL IV – PREVEDERI GENERALE
 
Articolul 12 - CLASAMENTE

12.1. La finalul competitiei se va alcatui clasamentul general al fiecarei categorii de concurs, precum si clasamentul general cumulat ce va insuma rezultatele cluburilor in toate cele 6 categorii.

Daca in cadrul unei etape la o categorie de concurs nu s-au inscris minim 5 echipe, atunci categoria respectiva nu va fi validata si deci nu va fi luata in considerare in clasamentul general al etapei in cadrul SM, la general insa clubul va  primi bonusul de 10 puncte aferent echipei inscrise in concurs (Exemplu: la categoria copii clubul Z a inscris 2 echipe, dar in total la copii sunt inscrise in concurs doar 4 echipaje. In acest caz in clasamentul general nu va intra si categoria COPII, dar clubul Z va primi la general bonsul pt cele 2 echipe de copii, adica 20 de puncte, daca echipele au participat in toate cele 4 probe ale concursului.)
 
12.2. Punctele obtinute in cadrul unei categorii nevalidate (la care nu s-au inscris minim 5 echipe) nu vor fi adunate la general cluburi pentru etapa respectiva, insa se vor aduna la generalul categoriei respective pe anul respectiv. (Exemplu: clubul Z are cate 1 echipaj la fiecare din urmatoarele categorii unde obtine urmatorul punctaj:  200 pcte la junior, 200 pcte la elite si 200 pcte la copii. Cateogoria copii nu este insa validata pentru ca la start s-au inscris doar 3 echipe, astfel clubul Z va primi la etapa respective urmatorul punctaj: 200juniori + 200elite + 0copii + 30bonusulechipe = 430 pcte la etapa. In clasamentul categoriei copii cumulat la etapa respectiva vor primi 200 pcte )
 
12.3. Pentru fiecare din cele șase categorii, clasamentul general este alcatuit astfel:
a. pentru cluburile participante in cadrul competitiei, clasamentul general este alcatuit din rezultatele obtinute la fiecare categorie in ”n” etape – 1.  Se cumuleaza toate rezultatele obtinute in concurs, nefiind punctata etapa in care clubul a obtinut cel mai slab rezultat in decursul anului daca respectivul club a participat la toate etapele din acel an.
 
b. pentru cluburile ce organizeaza etapa in cadrul unui an competitional, responsabilii SM vor acorda nota pentru modul in care organizatorul a respectat regulamentul si formatul de desfasurare a concursului conform cerintelor SM. Astfel pentru o nota generala de peste 8,5 organizatorul va primi cate 200 puncte pentru fiecare categorie validata, pentru o nota cuprinsa intre 7 si 8,49 organizatorul va primi cate 180 puncte pentru fiecare categorie validata, iar pentru o nota sub 7 organizatorul va primi cate 100 puncte pentru fiecare categorie validata si isi va pierde dreptul de a organiza etapa in anul urmator.
 
c. La finalul concursului in cadrul clasamentului general al Stafetei Muntilor se vor acorda urmatoarele punctaje: 200 de puncte = loc 1, loc 2 = 185 puncte, loc 3 = 175 puncte. Pentru locurile urmatoare se scad din 5 in 5 puncte. De la locul 15 în jos se scad din trei în trei puncte( loc 15 = 115 puncte, loc 16 = 112 puncte, etc.)

e. In cadrul clasamentului general al fiecarei categorii din punctajul corespunzator clasarii in cadrul unei etape, se vor scadea 50 puncte pentru fiecare proba la care respectivul echipaj nu a participat sau la care a ABANDONAT. (Ex: un echipaj care s-a clasat pe locul 3 si astfel in clasamentul SM ar primi 175 puncte, va primi doar 125 daca nu a participat sau a abandonat la una din probe).

f. In clasamentul general pe cluburi al SM fiecare club va primi un bonus de 10 puncte pentru fiecare echipaj care a participat la toate probele, indiferent de locul pe care s-au clasat. În cazul în care un echipaj abandonează sau nu intra intr-o probă, clubul din care face parte nu va primi cele 10 puncte bonus.
g. Daca un club are mai multe echipaje la o categorie, atunci la general va puncta echipajul cel mai bine clasat. In eventualitatea in care la o categorie un club are mai multe echipaje clasate superior altui club, in alcatuirea clasamentului general fiecare club va primi punctajul obtinut in concurs, nu punctajul aferent locului obtinut ulterior scoaterii din clasament a echipajelor ce apartin aceluiasi club. (Ex:Daca in concurs avem: locul I- ZZZ- 200p, locul II- ZZZ – 185 p, locul III ZZZ -175 p, locul IV- AAA – 170 puncte, in clasamentul cumulat vom avea; locul I –ZZZ- 200puncte, locul II – AAA- 170 puncte).
 
h. Clasamentul se afiseaza dupa terminarea fiecarei probe, in maxim 60 minute de la predarea rezultatelor intre arbitrul sef de proba si arbitrul sef rezultate . Obligatoriu clasamentele se afișează în ziua/seara de sâmbătă.

i. In clasamentul trofeului vor fi incluse toate echipele inscrise in concurs.
 
Articolul 13 – PREVEDERI FINALE
13.1. Toti organizatorii de etape trebuie sa aiba in vedere in primul rand siguranta si comfortul participantilor. In acest sens este obligatoriu ca tabara de corturi sa fie amplasata astfel incat sursele de apa potabila sa nu fie mai departe de 1.000 m de tabara, toaletele pentru concurenti sa fie amenajate de organizator intr-un mod acceptabil, iar concurentii sa se simta mereu in siguranta.Este recomandabil ca tabara sa fie in apropierea unei cabane unde concurentii sa poata sta in cazul vremii nefavorabile.
13.2. Pentru etapele din cadrul SM se vor folosi pentru punctarea echipajelor doar formularele tip ale SM ce se pot downloada de pe siteul oficial: www.stafetamuntilor.ro.

13.3. Prezentul regulament poate suferi modificari la sfarsitul fiecarui an competitional pe baza propunerilor venite de la toate cluburile si asociatiile participante, pana la Festivitatea de Premiere cand se va prezenta noul regulament.

13.4. Modificarile aduse la regulament nu pot afecta in mod radical prevederile initiale, astfel ca nu se pot modifica modul de desfasurare al probelor sau orice alt articol care denatureaza ideea initiala a competitiei.